tisdag 25 januari 2011

Tvära kast

Hur bryter man ett mönster man själv skapat? Jag vill försöka ge mig själv tillstånd att också skriva korta texter, i mina ögon mer ytliga, och känna mig OK med det. Frågan om hur man bryter en genre ställdes till Samuels snälla vän Johan och han föreslog byte av bakgrund för att tydligt signalera att förändring är i antågande. "Eller..." sa han, "Du kan ju bara skriva att du vill skriva annorlunda ibland". Oh Johan, vad genialisk du är! Varför krångla till det`mer än nödvändig? Nej, mod nu, släpp in förändring. låt den svepa in och göra rent dammiga vrår likt en vårvinds friska fläkt som rör sig livligt över en vintertrött jord. Nu blir det andra bullar från den här dagen! :D

Jag ska alldeles strax åka till Sahlgrenska och förhoppningsvis bli opererad imorgon. Under all lång väntan har underbara vänner hjäpt mig hålla modet uppe. Dessutom hjälper det ju att tänka positivt, tänka på grejer man verkligen uppskattar. Här får ni se några av mina "hang-ups"! Lite blandad kompott blir det av saker som bara är vackra och annat som ger själen mer tillfredsställelse! Enjoy! Nu blir det tyst från mig ett tag fram över. Jag återkommer när jag åter står på benen! Tudeluu





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar